Padł katalizator K*@&A MAĆ!! - update! -str.3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kejek
    Drive
    • 2005
    • 40

    Padł katalizator K*@&A MAĆ!! - update! -str.3

    Podobno na oświadczeniu sprawcy powinna być formułka typu "...niniejsze oświadczenie składam w pełni władz umysłowych..." czy coś w tym stylu - wtedy nie bardzo ma możliwość wycofania się z tego co napisał.
    Może ktoś z Was ma znajomego prawnika i mógłby się go podpytać o tego typu sformułowanie i skutki prawne ??
  • DirkDiggler
    Ambiente
    • 2005
    • 220
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    Padł katalizator K*@&A MAĆ!! - update! -str.3

    Przebieg 250tys km okazuje się być przełomowy dla mojego auta. Tym razem padł mi katalizator. Coś gruchocze i wpada w rezonans w puszce katalizatora. Najpewniej wkład się wykończył. Teraz zastanawiam się co dalej. Kupować nowy (tani nie jest), czy wybebeszać starego i jakiś przelot zrobić. Wszystko zapewne zależne jest od tego czy mam dwie sondy lambda czy jedną. Nie mam zielonego pojęcia więc zwracam się z uprzejmym pytniem do kolegów fachór(ów).
    Mam dwie sondy czy jedną?
    Wywalać katalizator czy kupować nowy.

    Zapewne pozostałe elementy wydechu też będą do wymiany jak ruszą katalizator bo wszystko jest oryginalne i jeszcze nie wymieniane.
    Przyjmując że mam dwie sondy to czy prócz sygnalizowania błędów CHECK (i tak wiecznie się pali od kiedy zasilam silnik alternatywnym paliwem lpg) brak katalizatora może mieć jakiś wpływ na strowanie silnika i jego dalszą ekspoatację?

    AQY 2.0 115KM rocznik 1999

    W zeszłym tygodniu wymieniałem amortyzatory i hamulce więc nie uśmiecha mi się wydanie kolejnych PLN na auto. Chciałbym przyjąć wersję EKONO lecz technicznie poprawną.
    WORK: Mondeo Titanium
    FUN: TypeR ver.IV

    Komentarz

    • huwe
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2005
      • 976

      #3
      Re: Padł katalizator K*@&A MAĆ!!

      Zamieszczone przez DirkDiggler
      sygnalizowania błędów CHECK (i tak wiecznie się pali od kiedy zasilam silnik alternatywnym paliwem lpg)
      w podpisie masz BRC 24 sequent.
      taka sytuacja nie powinna mieć miejsca!!
      jaki check- coś musisz mieć zwalone. jutro pogadam z kolegą montującym te instalacje - może będzie miał jakieś podejrzenie gdzie zaglądnąć. ( też ma oktę na tym systemie i nic się nie świeci - 1,6AEE).
      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

      Komentarz

      • DirkDiggler
        Ambiente
        • 2005
        • 220
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Huwe
        Świetnie jakbyś jakieś info miał na temat Seq24 i potencjalnych przyczyn wywalenia CHECK to daj znać. Ja kilka razy już kasowałem ale po kilkudziesięciu km wracało. Tak poza tym to byłem na analizatorze spalin i wszystko jest OK. Sonda też sprawna.
        Błydy zdiagnozowane to odchyłki od składu mieszanki, raz zbyt bogato raz zbyt ubogo. Wystarczy takie odchylenie i już zapamiętuje i trzyma CHECKa.
        WORK: Mondeo Titanium
        FUN: TypeR ver.IV

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          DirkDiggler, Jakbys chcial kata, to poszukaj na forum Leona tam co chwile ktos wywala kompletny wydech z 1.8T powinien pasowac i wrzucisz taki. Cena na pewno bedzie lepsza za kompletny wydech niz jakbys mial kupic tylko nowy katalizator. Mozna kombinowac nad zamiennikami, ale dla takiej pojemnosci to ceny zaczynaja sie gdzies od 600zl w gore z tego co patrzylem kiedys.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            DirkDiggler, więc tak:
            jeśli masz sprawną sondę, a mimo to zapala się check to należy ponownie wgrac program do kompa sterującego LPG. Kiedy Ci się ten check pojawia - na zimnym silniku, ciepłym - przy przejściu z benzyny na LPG, czy w trakcie jazdy na gazie?
            Generalnie komp gazowy pobiera dane z czujników zamonotwanych na silniku - lambda, tps, temperatura. Jeśli one dają dobre wskazania, to i mieszanka jest tak dobierana, aby zapewnić optymalne parametry pracy- a co za tym idzie : nie ma prawa wywalać błedu. Podaj bliższe info: kiedy następuje złapanie błędu, a będziemy dalej myśleć.
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • DirkDiggler
              Ambiente
              • 2005
              • 220
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              No więc CHECK zapala mi się na ciepłym silniku podczas jazdy na LPG. Raz zdarzyło sie że wyskoczył podczas hamowania silnikiem. W pozostałych przypadkach nie zauważyłem dokładnego momentu przełączenia lecz jestem pewny że nastąpiło to podczas standardowej pracy silnika tzn bez wysilania itp. Być może podczas zmiany biegu??
              Ani razu CHECK nie pojawił sie podczas przełączeń z benz/lpg i lpg/benz.
              Na benzynie też wcześniej się nie pojawiał.
              Sonda też prawidłowo wskazywała napięcie.
              Kable WN, świece zawsze wymieniane na czas tj co 20tys km (kpl NGK)
              WORK: Mondeo Titanium
              FUN: TypeR ver.IV

              Komentarz

              • nico21
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 2640
                • Volkswagen

                #8
                DirkDiggler, U mnie jest to samo z check`iem - ja mam ten sam silnik 2.0 AQY i mam sekwencje LPG tylko ze Landi Renzo Omegas.
                Bład zczytany ten sam - za bogata lub za umoga mieszanka - wlacze z tym juz jakis czas. Pojawiło mi sie to po przeglądzie u @$%&@$%&$ Śliwki w katowicach - musieli mi cos pomieszac. Sondy juz mam wymienione, przedowy, swiece, przeływka tez. W środe po raz kolejny na regulacje i dam znac czy u dało mi sie pozbyc tego problemu.
                DACAR.team

                Komentarz

                • cook
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 181

                  #9
                  o widze że to nie tylko mój problem. Mam w 1.8T Landi Renzo Omegas na podwójnym reduktorze, dzisiaj jestem po wizycie w aso - sprawa check engine, zapalał sie i na gazie i na benzynie. Po dokładnym testowaniu zawór N80 do wymiany i pęknięty gumowy przewód w układzie podciśnienia.

                  Zamieszczone przez nico21
                  Bład zczytany ten sam - za bogata lub za umoga mieszanka
                  u mnie zawsze za uboga

                  Czasami pomaga na jakiś czas wyczyszczenie przepustnicy.

                  przyczyną w zasadzie wszystkich błędów były nieszczelności w układzie dolotowym bądź podciśnienia - sprawdźcie to dokładnie(przewód po przewodzie - troche obcego powietrza i sonda głupieje)

                  Auto ma przelatane 195kkm z czego ok 60kkm na gazie.

                  no i mam szczęście że gazowałem octe u naprawde łebskiego gościa - warto było zapłacić troche więcej
                  Były posiadacz 1.8 Turbo

                  Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                  Komentarz

                  • huwe
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 976

                    #10
                    Zamieszczone przez DirkDiggler
                    No więc CHECK zapala mi się na ciepłym silniku podczas jazdy na LPG. Raz zdarzyło sie że wyskoczył podczas hamowania silnikiem.
                    w takim przypadku źle zaprogramowany komp( albo "wieszająca" się sonda). Jedź do warsztatu , gdzie montowałeś, lub do któregokolwiek wymienionego w książeczce gwarancyjnej instalacji. Jeśli gazownik powie, że TTTM, to wymuś na nim, niech dzwoni do głównego serwisu w Tarnowie z opisem problemu, i oczekuje od nich wskazówek co do sposobu usunięcia usterki.
                    Kumpel miał taką sytuację po zamonotwaniu instalacji do Hondy Civic - komp łapał błąd związany z mieszanką przy przełączaniu zasilania. Włączył w to Tarnów i okazało się, że znają ten problem z tym typem auta i mają już nowy soft do kompa. Niestety konieczna była wizyta autka w Tarnowie, ale problem zniknął.
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz

                    • goldens
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 103

                      #11
                      Panowie jak świetnie że ten problem się pojawił mam 1,8T w sekwencji zavoli, mam identyczny problem z czekiem ktory opisywał Dirk...,
                      też wywal ami czeka po paru kilometrach, ale czy to jest az tak istotne ze ten czek sie pali, skoro autko jezdzi bez zarzutow, sam nie wiem, kupilem samochod juz z gazem ciezko bedzie teraz znalezc goscia ktory to zakladal, instalacja dawno po gwarancji, a z drugiej strony ile moze kosztowac takie wgranie nowego softa i gdzie to zrobic???

                      tak czy inaczej bede sledzil ten watek z wielka uwaga.


                      yoo
                      Goldens vel Kris o poranku

                      Komentarz

                      • cook
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 181

                        #12
                        Zamieszczone przez goldens
                        ale czy to jest az tak istotne ze ten czek sie pali, skoro autko jezdzi bez zarzutow,
                        no niby tak ale jak to widze to sie żle czuje...

                        Zamieszczone przez goldens
                        kupilem samochod juz z gazem
                        a jak kupowałeś to sie palił??
                        Były posiadacz 1.8 Turbo

                        Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                        Komentarz

                        • DirkDiggler
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 220
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Wracając do clue zagadnienia. Czy ktoś wie czy 2.0 AQY ma dwie sondy lambda czy jedną?

                          Rozglądałem się za katalizatorami. W grę wchodzi nowy lecz w ASO wołaja 1800pln, a poza ok 900 za dedykowany Bosal bądź ok 600PLN za uniwersalny.
                          Czy ktoś miał doczynienia z uniwersalnymi katalizatorami?? Na allegro chodzą takie za 300PLN? Skąd taka rozbieżność cen. Nie chciałbym a rok wracać do tematu Kata zakupując jakiś shit.
                          WORK: Mondeo Titanium
                          FUN: TypeR ver.IV

                          Komentarz

                          • maciek
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 172

                            #14
                            DirkDiggler, silnik AQY ma dwie sondy, podobnie jak 2.0 AZH i AZJ. Jedną sonde ma tylko 2.0 APK

                            pozdrawiam
                            OCTAVIA '01

                            Komentarz

                            • DirkDiggler
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 220
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Dzięki Maciek
                              To utwierdza mnie w przekonaniu że nie ma co kombinować z wywalaniem na dobre katalizatora.

                              Pozostaje kwestia wyboru odpowiedniej części. Uniwersalny czy dedykowany??
                              WORK: Mondeo Titanium
                              FUN: TypeR ver.IV

                              Komentarz

                              • nico21
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 2640
                                • Volkswagen

                                #16
                                DirkDiggler, maciek, cook, goldens,


                                czemu nie macie w swoich opisach silnika:?: Uzupełnijcie to w profilu - bedzie łątwiej
                                DACAR.team

                                Komentarz

                                • maciek
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 172

                                  #17
                                  Done
                                  OCTAVIA '01

                                  Komentarz

                                  • DirkDiggler
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 220
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Trzymajcie się bo ja usiadłem jak się dowiedziałem ile chce ASO za katalizator do AQY. Miałem niepotwierdzoną informację o czym pisałem wcześniej że ok 1800PLN. Dziś do mnie oddzwionili i skorygowali cenę. UWAGA: 4800 PLN !!!! :shock: :shock: :shock:
                                    Naprawdę jestem w kropce.
                                    WORK: Mondeo Titanium
                                    FUN: TypeR ver.IV

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      No tylko sobie nie jajcz, ze masz zamiar to cos od nich zalozyc. To jest 1/4 wartosci auta, wiec bez sensu cos takiego robic.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • nico21
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 2640
                                        • Volkswagen

                                        #20
                                        DirkDiggler, nie lepiaj poszukac jakiejs uzywki ??
                                        DACAR.team

                                        Komentarz

                                        • QBA
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2646

                                          #21
                                          Zamieszczone przez DirkDiggler
                                          Trzymajcie się bo ja usiadłem jak się dowiedziałem ile chce ASO za katalizator do AQY. Miałem niepotwierdzoną informację o czym pisałem wcześniej że ok 1800PLN. Dziś do mnie oddzwionili i skorygowali cenę. UWAGA: 4800 PLN !!!! :shock: :shock: :shock:
                                          Naprawdę jestem w kropce.
                                          :shock: To juz sportowe Sebringa lub Remusa sa tansze, bo kosztuja ponizej 3000zl. :lol:

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Drik ogólnie Ty w swoim 1.8 T moŻesz wywaliś kata i check engine nie będzie sie palić.
                                            Jest na to pewien sposób.
                                            Nie wywalasz całkowicie kata tylko wywalasz cały środek i zostawiasz część obudowy.
                                            Pozwala to na oszukanie sond lambda a w rezultacie nie doprowadza do wywalania checka.
                                            El-tec z Wawy tak robi i wiem że patent się sprawdza.

                                            W 1.8T 210 konnych i 225 jest już inaczej - tam bez kata nie jest tak łatwo.
                                            Nawet zastosowanie innego niż seryjne i zbyt luźnego pwoduje wywalanie blędów.
                                            Ja u sibie jak robiłem wydech to musiałem zastosować kata 2,5 cala firmy ATP.

                                            Komentarz

                                            • nico21
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 2640
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Łuki
                                              Drik ogólnie Ty w swoim 1.8 T
                                              Dirk ma 2.0 AQY
                                              DACAR.team

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez nico21
                                                Zamieszczone przez Łuki
                                                Drik ogólnie Ty w swoim 1.8 T
                                                Dirk ma 2.0 AQY
                                                ops: uppsss hehe

                                                W takim razie tam nie jest tak źle - można wywaliś środek kata tak żeby na kontroli się nie czepiali i zostawić sondy - checka nie powinno wywalić.

                                                Komentarz

                                                • nico21
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 2640
                                                  • Volkswagen

                                                  #25
                                                  Łuki, no nie jestem taki pewien czy nie bedzie wywalac check`a :!: Ta sona w katalizatorze ma za zadanie sporadzenie czy mieszanka jest dobrze dobrana i katalizator dobrze oczyszca spaliny. Jesli nie bedzie kataliztora to sonda bedzie zmieniac proporcje paliwo-powietrze i w ten sposób bedzie byki waliło.
                                                  DACAR.team

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...